Ως πτυχιούχος μουσικής τεχνολογίας σήμερα θα σας μιλήσω λίγο για τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή στη μουσική δημιουργία.
Η μουσική, διαφοροποιείται από τις άλλες τέχνες διότι πάντα ακολουθεί την εξέλιξη της τεχνολογίας σε όποιες εποχές και αν κοιτάξουμε.
Για παράδειγμα το πιάνο, ή αλλιώς κλειδοκύμβαλο, κατηγορήθηκε στη "γέννησή" του το 19ο αιώνα σαν επικίνδυνα νεωτεριστικό και αιτία ήταν η κορυφαία για την εποχή μηχανική τεχνολογία του. Λίγα χρόνια αργότερα το αγαπημένο σε πολλούς πιάνο έγινε ένα παραδεκτό φυσικό όργανο με "μαγικό" ήχο που αγγίζει τις ψυχές μας.
Η αναλογική ηλεκτρονική μουσική στη δεκαετία του 1950 βοήθησε στη δημιουργία του ροκ εν ρολ και του πλήθους από παρακλάδια της τα οποία με τη σειρά τους κατηγορήθηκαν ότι απομακρύνουν τη μουσική από το φυσικό της ήχο. Υπάρχει όμως φυσικός ήχος;
Ο Γεώργιος Μαντούκ Αποστολάκης προλογίζοντας το βιβλίο του Δημήτριου Αδάμ με τίτλο "Προγραμματίζοντας σε midi" λέει:
"Κατά τη ταπεινή μου γνώμη κάθε όργανο ενσωματώνει την τεχνολογία του τόπου και της εποχής του,απλά στα μεταγενέστερα στάδια της ζωής του φτάνει να θεωρείται φυσικό και δεδομένο από τις επόμενες γενιές που δεν αναρωτιούνται αν θα έπρεπε να υπάρχει ή ότι η προέλευσή του έχει κάτι το ύποπτο με σκοπό τη καταστροφή της μουσικής(ναι, έχουν ακουστεί και τέτοια σχόλια κατά καιρούς)!
Με εξαίρεση την ανθρώπινη φωνή- το μόνο στ' αλήθεια φυσικό όργανο(αλλά επιτρέψτε μου να κάνω ένα προσωπικό σχόλιο πάνω σε αυτό: γιατί να μην θεωρήσουμε και τον ανθρώπινο οργανισμό , μηχανικά και τεχνολογικά εξελίξιμη βιολογική μορφή);-
όλοι οι υπόλοιποι ήχοι σε όποια μουσική και αν χρησιμοποιούνται παράγονται από τον άνθρωπο με τη χρήση τεχνολογίας και με υλικά που βρίσκονται στη φύση, από το καλάμι που θα χρησιμοποιηθεί στη κατασκευή ενός αυλού μέχρι το πυρίτιο που θα δώσει τα τσιπάκια για ένα συνθεσάιζερ.Θεωρώ ευτύχημα ότι στη μουσική μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ήχους και όργανα από τόσες διαφορετικές εποχές, τόπους και τεχνολογικά στάδια, με μόνο όριο την ίδια μας τη φαντασία".
Είχα την τύχη να έχω ένα σπουδαίο δάσκαλο κατά την φοίτησή μου στο τμήμα της Μουσικής Τεχνολογίας.Και αυτός ήταν ο Δημήτριος Αδάμ.Ένας άνθρωπος που μας μετέδωσε την ελευθερία και τις δυνατότητες που μπορούμε να έχουμε χρησιμοποιώντας τα μυριάδες εργαλεία της midi γλώσσας και μέσα από αυτή μας βοήθησε να βρούμε τη "προσωπική μας ταυτότητα" έκφρασης.
Όταν αποδέχτηκα και εγώ τη χρησιμότητα του υπολογιστή στη μουσική δημιουργία, ξεκίνησα ένα μεγάλο ταξίδι που ακόμα συνεχίζεται στους δρόμους της ατέρμονης πιά για μένα μελωδικής φαντασίας...(συνεχίζεται)
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Children
Φίλοι
Τα Θέματά μου
Ετικέτες
- βιογραφία (2)
- Ηχομασάζ (1)
- Μαθήματα Μουσικής (1)
- μέθοδος Dalcroze (2)
- μουσικά παραμύθια (11)
- μουσική τεχνολογία (1)
- μουσικοθεραπεία (7)
- μουσικοπαιδαγωγική (5)
- φιλοσοφία (1)
- carl orff (2)
- Dance of the Sugar Plum Fairy (1)
- Fantasia (7)
- Fantasia 1940 (5)
- Fantasia 1940 - The Rite of Spring - Part 2: Evolution (1)
- Fantasia 1940 - The Rite of Spring - Part 3: Extinction (1)
- Fantasia 2000 (2)
- Flamingo (1)
- Mickey The Sorcerer's Apprentice (1)
- Russian Flowers (1)
- Tchaikovsky (1)
- the nutcracker suite (1)
- The Rite of Spring - Part 1: Genesis (1)
- Toccata and Fugue in D Minor (1)
- Walt Disney (11)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου