Τετάρτη 3 Μαρτίου 2010
Η Φιλοσοφία του Carl Orff
: "... η τραγική διακοπή της προηγούμενης δουλειάς μου ήταν τελικά μια ευτυχής συγκυρία... μετά από τόσα χρόνια μέσω της πείρας μου ανακάλυψα, ότι η μουσική εκπαίδευση του παιδιού πρέπει να αρχίζει από την προσχολική ηλικία. Κατάλαβα ότι αυτό που έλειπε από την παλαιότερη δουλειά μου, ήταν το ότι δεν έδωσα έμφαση στη φωνή που τραγουδά, στο λόγο... Το παιδί, εντελώς ενστικτωδώς, κινείται, τραγουδά, παίζει κι όλα αυτά γίνονται ταυτόχρονα και φυσιολογικά. Το κλειδί ήταν αυτό που από παλιά πίστευα και ονόμαζα βασική ή στοιχειακή μουσική. Τι είναι όμως αυτή η μουσική; Ποτέ η μουσική από μόνη της αλλά συνδεδεμένη με το λόγο, την κίνηση, το χορό μουσική όχι για ακρόαση, αλλά μουσική που αποκτά νόημα μόνο αν συμμετέχεις ενεργά μέσα της"
Carl Orff
Αν και ο ίδιος ο Ορφ δε κατέγραψε τις θεωρητικές αρχές του για τη διδασκαλία της μουσικής, μία προσεχτική μελέτη του έργου του δείχνει ότι μετέφερε σε πράξη μια σειρά από πολύ σημαντικές και πρωτοπόρες ιδέες που αφορούσαν τη μουσική παιδεία και ειδικότερα τη διδασκαλία της μουσικής στα σχολεία.
Ο Orff ζεί και βιώνει έντονα τη μουσική επανάσταση που αρχίζει στις αρχές του 20ου αιώνα. Η επικοινωνία με τους μουσικούς πολιτισμούς της ανατολής, που επηρεάζει έντονα συνθέτες σαν τον Debussy, τον Stravinsky, η τον Bela Bartok, απελευθερώνει την μουσική από την σφικτή δυτική μουσική παράδοση.Ο Orff πιστεύει στο δυτικό μουσικό σύστημα αλλά ανατρέχει στις πηγές του, σηλαδή στους αρχαίους ελληνικούς τρόπους, που επιβίωσαν στην λαική μουσική πολλών χορών, και εισάγει τα παιδιά στη μουσική με την πεντατονική κλίμακα κατ' αρχάς αλλάσ την συνέχεια με τον δωρικό, φρυγικό ή αιολικό τρόπο. Μ' αυτό επιδιώκει την ακουστική εξοικείωση με πολλούς μελωδικούς τρόπους κι όχι την αποκλειστική κυριαρχία των δύο ειδών κλιμάκων
1. μείζονος
2. ελάσσονος
που μονοπώλησαν στη δυτική μουσική επί τρείς και πλέον αιώνες.Έχει αποδειχθεί πλέον ότι η "συνήθεια" παίζει ουσιαστικό ρόλο στις μουσικές επιλογές του κάθε ατόμου.Καθένας προτιμά τη μουσική που έμαθε και συνήθισε ν' ακούει.Γιαυτό είναι σημαντικό να έχουν τα παιδιά την δυνατότητα ν' ακούσουν πολλά είδη μουσικήςώστε να μπορέσουν να εκτιμήσουν την παγκόσμια μουσική δημιουργία χωρίς προκαταλήψεις.Η άποψη αυτή έχει γίνει ευρύτατα αποδεκτή στις μέρες μας και έχει διευρυνθεί,περιλαμβάνοντας κάθε είδος μουσικής στην εκπαίδευση.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Children
Φίλοι
Τα Θέματά μου
-
▼
2010
(27)
-
▼
Μαρτίου
(16)
- Give Babies a Head Start in Life-Lovely Baby Music
- Μουσική
- Fantasia 2000 - Flamingo
- Fantasia 1940 - The Rite of Spring - Part 3: Extin...
- Fantasia 1940 - The Rite of Spring - Part 2: Evolu...
- Fantasia 1940 - The Rite of Spring - Part 1: Genesis
- Toccata and Fugue in D Minor - Fantasia (1940)
- Fantasia 1940 - The Sountrack
- "Dance of the Sugar Plum Fairy"
- Fantasia - Russian Flowers
- Fantasia "the nutcracker suite "(tchaikovsky)
- Walt Disney - Fantasia - Mickey The Sorcerer's App...
- Σύστημα Ρυθμικής Αγωγής Dalcroze
- Η Φιλοσοφία του Carl Orff
- Carl Orff
- Η Mέθοδος «Ρυθμική Dalcroze»: Μία Eναλλακτική Πρότ...
-
▼
Μαρτίου
(16)
Ετικέτες
- βιογραφία (2)
- Ηχομασάζ (1)
- Μαθήματα Μουσικής (1)
- μέθοδος Dalcroze (2)
- μουσικά παραμύθια (11)
- μουσική τεχνολογία (1)
- μουσικοθεραπεία (7)
- μουσικοπαιδαγωγική (5)
- φιλοσοφία (1)
- carl orff (2)
- Dance of the Sugar Plum Fairy (1)
- Fantasia (7)
- Fantasia 1940 (5)
- Fantasia 1940 - The Rite of Spring - Part 2: Evolution (1)
- Fantasia 1940 - The Rite of Spring - Part 3: Extinction (1)
- Fantasia 2000 (2)
- Flamingo (1)
- Mickey The Sorcerer's Apprentice (1)
- Russian Flowers (1)
- Tchaikovsky (1)
- the nutcracker suite (1)
- The Rite of Spring - Part 1: Genesis (1)
- Toccata and Fugue in D Minor (1)
- Walt Disney (11)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου